カワセミkokotonのブログ
kokoton01.exblog.jp
トップ



"Wild Bird Photos Japan" from kokotonPAPA(D-SLR) & kokotonMAMA(Digisco)

by kokoton_kawasemi
About This Blog

◆自己紹介です →

◆【お詫び】写真はプロファイルを反映出来るブラウザで見ていただけると適正表示されます。



【Category in This Blog】

  0.全体 PageTop
  1.カワセミ類 Kingfishers
  2.猛禽類 Bird of prey
  3.季節の鳥/他 migrant / resident
  4.撮影機材 Tools
  5.やさしさ KINDNESS
  6.その他 Others



【kokoton's Blog Links】

( Birders )
  バーダーカワセミさん
  いくさん
  ターさん
  マータンさん
  sakuさん
  N_BIRDERさん
  ごしたいずらさん
  ショウさん
  UYANさん

( Non Birders )
  SiBさん
  inoemonさん
  roseringさん
  HANAZONOさん



ポートランドの野鳥たち
[ Wild Birds of Portland Oregon ]

Photos of wild birds at waterfront area in Portland Oregon. That's not purpose but we had chances of bird watching. To take a rest in Portland. So we relaxed as a consequence of staying. Also birdwatching of that place made us calm down too.
Thank you, especially who met us in Portland. And we are sorry for a friend could not get a mail from us because our mail was kicked by your mail server.


朝の散歩や公園・等で出会った野鳥達です。ツアー客は来ないので美しい市街でゆっくり出来ました。ホテル前の芝にはカナダガンがいつもいましたね。
c0048103_917874.jpg
Click Photos Please!  写真をクリックすると大きめで見ていただけます

c0048103_9182781.jpg■ アメリカカケス

青系のカケスは二種類見かけました。Blue-Jayはいませんでしたが、カンムリカケスとこのアメリカカケスですね。
特に多かったのはアメリカカケスです。ちょっと歩くとそこら中にいました。カンムリカケスの方が青と黒で冠毛があるので面白いのですが、まともなショットがありません。(笑)

Western Scrub-Jay is. We watched two bluish Jay. One is this and another is Steller's Jay. We once watched Blue-Jay in Michigan but they were not here.



c0048103_919778.jpg■ ユキヒメドリ

♀は全体が茶色ですが、♂はこの通り頭黒ですね。何羽かの集団で居ました。ここでは留鳥の様ですが、カナダでは夏鳥で米国中央部や南部では冬鳥ですね。
あまり人を気にしないので餌探しをしている場所なら追いかけなければ近くをみんなでチョコチョコしていますね。

We walked along waterfront and found Oregon Junco (Dark-yed Junco). Male has a black head in characteristic. They were looking for some seed with mixed-species flock.



c0048103_9194752.jpg■ ウタスズメ

良く見かける鳥さんです、多分…(笑) あまり同じ場所に長居しない感じで、たえず移動していましたね。ホテル近くの公園の朝で、いろいろな鳥達が実のなった枝や紅葉の中に現れてくれましたね。
この街はとても公園が多くて観光目的ではない私達にとってはとても良い場所でした。(もちろん野鳥目的のはずはありません。ヾ^^;)

We think that Song Sparrow is a one of the standard bird at there because watched everywhere. However we are not able to watch in Japan.



他に猛禽とかいろいろいましたねぇ。でも鳥の種類(名前)を調べるのがとても大変、アップはこれでギブアップ。(爆) のんびりついでの撮影ですから、そんな感じですね。
ポートランドの様子はこちら

We took a lot of photos of other wild birds. It is difficult to determine the name. So we'll pause it and take a rest.
Thank you!
[PR]
by kokoton_kawasemi | 2015-10-25 09:30 | Ⅲ 季節の野鳥/留鳥 Migratory